tirsdag, februar 12, 2008

(Gjesteinnlegg) Fremgang?...

...spør du helt sikkert etter. Det er en kontinuerlig og møysommelig prosess dette å skal produsere noe så stort som en musikal. Kim har gjort en formidabel innsats med å die sitt hjertebarn; tekster og følelser er stort sett på plass i grove rammer, og noen er involvert for å dele sine melodilinjer.

Av og til er det helt nødvendig å ta noen steg tilbake for å se helheten, for noen ganger er det som å se på en Monet; når en er rett foran maleriet ser en kun malingsflekker i forskjellige farger, men på avstand blir disse klattene noe mer. En ser trærne, den skyfrie himmelen, kornåkeren som svaier i vinden og ungene som løper rundt. For dere vil det virke kun som malingsflekker, men Kim har kontroll. Fantasien blir virkelighet!

6 kommentarer:

k;m sa...

die sitt hjertebarn.

fast jobb eller ikke -

3t er neste stopp.

k;m sa...

HJERTEVONDT

Det er så mye av verden du ikke har sett
Allikevel slåss du for det som kjennes rett
For mor og far og folket du aldri har kjent
For rett og for brorskap, for et land som er brent
Et land du ikke husker, men der folket er i nød
Nå vil du kjempe for dem, mot frykt, mot sultedød

Men blikket ditt bedrar, prinsesse
For bak styrken som du har, prinsesse
Fins fortsatt jenta som jeg traff i går
Snart flyr du høyt og fritt, prinsesse
Lever livet ditt, prinsesse
Ikke slåss for andre menn'skers slavekår

Og jeg skal være der

Se havet møte himmelen
En klar natt: stjernevrimmelen
Ta deg med til nye land
Legge til på fremmed strand
Glemme alt av det som var
Du og jeg – og det vi har
Er hele verden – bare vår
Ny og stor og ingen får
Rippe opp i gamle sår

For hjertet mitt er ditt, prinsesse
Hvis du vil gi meg ditt, prinsesse
Drar vi til verdens ende og forbi
Det jeg tør aldri si, prinsesse
Våger ikke fri, prinsesse
For jeg vet ikke hva svaret ditt vil bli

peter sa...

At prinsen kan være så hjerterå
er noe jeg ikke kan forstå
Han bryr seg kun om reise og lyst
og ber prinsessens ansvarsplikt holde tyst
Hvordan vil dette gå
med en prins så hjerterå?

hilsen poesi-battleren:D

k;m sa...

du ønsker vel gjerne et svar du kan like
at eventyret refser og retter opp slike
som prinsen og at hans ansvarsfrykt må vike
men han ender nok opp med prinsesse og riket ;)

kimmern fra himmern

peter sa...

er det mulig, helt finurlig
at en slik prins fins i din fantasi,
og attpåtil vinner ei prinsesse og et rike på si.
En vandrer og sjarlatan?
vinner prinsessa? det er nærmest et ran.
Men han er vel god på bunn, og drar det opp etter en liten stund,
for uansett grunn, og storleik på kjærleik; et par uten godhet og finesse, er meg en sann tristesse.

- PB

k;m sa...

du er ganske streng,
men du har et poeng
det blir spennende å se
om undre kan skje
med denne prinsen som har triste trekk
han er jo både fremfusen og frekk
så kan en fantasi forandre ham
slik at han blir kjekk og stram
vel - kjøp en billett
så får du se - rett og slett